We use cookies to provide the best site experience. If you agree, click on 'Accept all cookies'. You can also read our Privacy Policy to review our terms.
Accept all cookies
November, 2020
PRIVACYVERKLARING


Privacyverklaring


Wij hechten veel belang aan jouw privacy. Ten behoeve van onze dienstverlening verwerken wij persoonsgegevens. In deze privacyverklaring laten we je weten hoe we met jouw gegevens omgaan en welke rechten jij hebt. De door jou aan ons verstrekte persoonsgegevens worden zorgvuldig behandeld en beveiligd in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (hierna: AVG).

Wie is verantwoordelijk voor jouw persoonsgegevens?

Recruiters.nl is verantwoordelijk voor de gegevensverwerkingen (Verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de AVG).

Van wie verzamelen wij gegevens?

Wij verzamelen persoonsgegevens van onze websitebezoekers, van (potentiële) kandidaten, professionals, ZZP-ers, onze medewerkers en medewerkers van onze leveranciers, onderaannemers, (potentiële) opdrachtgevers en andere geïnteresseerden.

Wanneer verwerken wij jouw persoonsgegevens?

Wij verzamelen jouw gegevens vanaf het moment dat jij je inschrijft via onze website of wanneer jij je op een andere wijze aanmeldt voor bemiddeling, bijvoorbeeld door het toezenden van jouw CV, of een andere dienstverlening van Recruiters.nl. We kunnen jouw gegevens ook verzamelen als jij deze hebt geplaatst op publieke middelen zoals LinkedIn of een jobboard, zodat wij jou kunnen benaderen of jij geïnteresseerd bent in bemiddeling via ons. Daarnaast verwerken wij jouw gegevens op het moment dat jij een contactpersoon bent van onze (potentiële) zakelijke relatie.

Waarom verzamelen wij persoonsgegevens?

Wij verwerken persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor onze dienstverlening. Wij verzamelen persoonsgegevens:

  • om te zoeken naar geschikte kandidaten;

  • om te kunnen bemiddelen tussen kandidaten, professionals, ZZP-ers en (potentiële) opdrachtgevers;

  • om dienstverlening aan nieuwe opdrachtgevers te kunnen aanbieden;

  • om met opdrachtgevers overeenkomsten en met medewerkers, professionals en/of ZZP-ers arbeidsovereenkomsten en/of overeenkomsten van opdracht te kunnen sluiten en aan die overeenkomsten uitvoering te geven;

  • om de daar aan ten grondslag liggende personeels- en salarisadministratie te kunnen voeren en om wettelijk vereiste gegevens uit te kunnen wisselen met derde partijen;

  • ten behoeve van ondersteuning van de bedrijfsvoering van Recruiters.nl;


In het geval wij jouw gegevens voor een geheel ander doel zouden willen gebruiken, dan vragen wij daarvoor uiteraard eerst jouw toestemming.

Welke gegevens verzamelen wij van jou?

Zoals gezegd, verwerken wij persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor onze dienstverlening. Daarnaast kunnen aanvullende gegevens wenselijk zijn om de bemiddeling beter af te kunnen stemmen op jouw wensen en/of om te voldoen aan specifieke vragen van onze opdrachtgevers.

Bij de inschrijving voor bemiddeling leggen wij dan ook een beperkte set gegevens vast die jij op vrijwillige basis kunt aanvullen. Later, op het moment dat jij bij een opdrachtgever van Recruiters.nl aan het werk gaat, zullen wij jou om noodzakelijke aanvullende gegevens vragen. Bijzondere persoonsgegevens leggen wij uitsluitend vast waar dat nodig is om aan wettelijke verplichtingen te voldoen en/of wanneer dit anders toegelaten is bij of krachtens de wet. Jij bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens die je aan ons verstrekt.

Op welke rechtsgronden verwerken wij jouw gegevens?

Wij verwerken jouw gegevens omdat wij dit nodig hebben voor het aangaan of uitvoeren van de overeenkomst met jou, omdat we daartoe wettelijk verplicht zijn, jij jouw toestemming hebt gegeven óf omdat wij (of een derde) daar een gerechtvaardigd belang bij hebben (die in overeenstemming is met de doelen waarvoor wij persoonsgegevens verwerken).

Met welke partijen delen we jouw gegevens?

Wij kunnen (jouw) persoonsgegevens delen met onze (potentiële) opdrachtgevers, onderaannemers die namens ons diensten verlenen of opdrachten uitvoeren, leveranciers, overheidsinstanties en andere zakelijke relaties. VOORAF HET DELEN VAN JE GEGEVENS VRAGEN WE ALTIJD JE TOESTEMMING. Indien hier sprake van is, betreffen dit uiteraard enkel relevante gegevens.

Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?

Wij bewaren jouw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk. Wij hanteren naar gelang de situatie de volgende bewaartermijnen:

  • Als jij je bij ons inschrijft of als wij jou benaderen om je bij ons in te schrijven en je gaat hiermee akkoord, dan bewaren wij jouw persoonsgegevens maximaal 2 jaren na ons laatste contact.

  • Als wij jouw persoonsgegevens via externe bronnen (zoals LinkedIn en jobboards) raadplegen, nemen wij binnen maximaal 30 dagen contact met jou op jij geïnteresseerd bent in onze dienstverlening.

  • Als je voor ons werkt of hebt gewerkt bewaren wij jouw gegevens maximaal 2, 5 of 7 jaren afhankelijk of en zo ja welke wettelijke bewaartermijn er van toepassing is, tenzij wij een gerechtvaardigd belang hebben om bepaalde gegevens langer te bewaren.

  • Als je een contactpersoon van onze zakelijke relatie bent, bewaren wij jouw gegevens zolang je bij onze zakelijke relatie werkt, dan wel zolang er een wettelijke bewaarplicht op rust.

Na afloop van de genoemde bewaartermijn, na intrekking van jouw toestemming of naar aanleiding van geslaagd verzoek tot verwijdering van je gegevens, verwijderen wij jouw persoonsgegevens uit onze systemen.

Welke rechten heb jij met betrekking tot jouw persoonsgegevens?

Je hebt het recht:

  • om jouw toestemming voor de verwerking van je persoonsgegevens in te trekken;

  • om de persoonsgegevens die wij van jou verwerken in te zien;

  • om onjuiste persoonsgegevens te laten corrigeren/rectificeren;

  • om je persoonsgegevens te verwijderen en/of beperkt te laten verwerken (in bij wet bepaalde gevallen);

  • om bezwaar te maken tegen de verwerking van de persoonsgegevens;

  • op gegevensoverdracht van jouw persoonsgegevens;

  • om een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens in Den Haag.

Beveiliging

Wij doen er alles aan om jouw persoonsgegevens optimaal te beveiligen tegen onrechtmatig gebruik. Wij doen dit aan de hand van fysieke, administratieve, organisatorische én technische maatregelen, maar ook door het toepassen van toegangsbeheer, firewalls, beveiligde servers en encryptie van bepaalde typen gegevens. Met verwerkers en externe partijen die namens ons persoonsgegevens verwerken zijn wij eveneens overeengekomen dat zij de persoonsgegevens optimaal moeten beveiligen.